Jobb?

Jag har precis fått ett jobberbjudande som jag funderar lite på.
Återigen är det något helt nytt, men nu gäller det ett riktigt vikariat med fasta tider och bara bekväm arbetstid.

En av mina arbetskompisar har ett barnbarn som är autistisk och nu har flickans föräldrar frågat om jag vill bli assistent åt henne under skoldagarna.
Jag har träffat föräldrarna en gång på en fest, men de har hört mycket bra om mig genom min kollega (mormorn) så nu vill de jättegärna att jag ska ta det här vikariatet.
Det känns alltid smickrande när någon berömmer mig för mitt sätt att arbeta och det var det jag fick höra nu. :)

Men jag måste ändå fundera lite på om jag ska ta det här jobbet, som sagt så är det något alldeles nytt för mig.
Jag har aldrig jobbat med autistiska barn förut, jag har läst om det i skolan men det är ju en helt annan sak att genomföra det.
Men som jag fick höra idag så är jag oftast väldigt lugn och sansad och det är oftast det som behövs.
Det gäller att hitta rutiner med autister och sedan försöka följa dem till pungt och pricka.


Så nu ska jag först ta lite mer värktabletter och sedan ska jag läsa på lite om sjukdomen som jag antagligen ska jobba med. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0