Måste man tvätta när man är sjuk?

Det blev att vara hemma från jobbet idag iaf, huvudet och halsen höll på att ta livet av mig när klockan ringde 05.30.
Så jag blev tvungen att ringa ett väldigt konstigt samtal till jobbet..
Tror att hon som hade jobbat natt inte var riktigt vaken när jag ringde för hon hörde inget och förstod inget, så det tog ett tag att förklara vem jag är och vad jag ville.
Sen fick jag iaf somna om i några timmar, vaknade inte förns kl 10.30.

Nu har jag alltså suttit halvdöd i soffan i några timmar, försöker samla kraft att gå ner i tvättstugan och börja tvätta.
Fick lov att boka en tid idag eftersom en viss herre i det här hushållet var för bakis i lördags för att orka tvätta, så nu har jag inga rena strumpor att ha på mig. 
Så tanken var att pojken skulle börja tvätta när han vaknar i eftermiddag och sen skulle jag ta över när jag kom hem från jobbet.
Men nu är det väl lika bra att jag börjar om vi ska hinna med all tvätt.
*Suck*

Huvudvärken gick iaf över lite grann med hjälp av mina värktabletter, så nu är det inte lika synd om mig som det var imorse.

Ska ringa till min chef snart också, och höra om vi kan boka om de dagarna i veckan då jag ska gå bredvid till nästa vecka. Det vore skönt att få vila denna vecka och vara pigg och glad när jag åker till Uppsala på torsdag, det är ju så tråkigt att åka hem på besök och vara helt slut och utarbetad! Det är ju så mycket som ska hinnas med på någrafå dagar.

Nu ska jag vila ett litet tag till innan jag går ner i tvättstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0