Nu är jag här

Resan gick bra igår, inga förseningar men usch vad ryggen tar stryk av de obekväma sätena på tåg och buss.
Jobbigt också att de hade värmen på max på tåget, var ju så varmt att man knappt kunde andas.

Var framme på stationen i Uppsala 21.15 och mamma var där för att hämta mig. Orkade inte me dså mycket mer än att sitta i soffan och se på TV när jag kom hem. Tittade på Insider som jag längtat efter att se i en vecka.
Blir så arg när jag ser hur gamlöa regeringsmedlemmar kan sitta på sina lata arslen och få så mycket pengar utan att ha några krav på sig. Medans vi "vanliga människor" måste söka alla jobb som finns för att kanske få pengar.
Kan ju tillägga att jag inte fått min A-kassa än, jag sökte den 6 september och de har inte tagit något beslut än.
Så när jmag väl får A-kassa så har väl mina 90 dagar jag får stämpla redan gått ut.
Nu har jag ju fått jobb som jag går på 7 januari och jag har inte varit i akut pengabrist under hösten, men det har ju pojken min sett till att jag inte är i.
Livet hade varit betydligt mycket lättare om jag fått de pengar som jag skulle ha fått.
Jag säger som jag sagt förut, tänk om jag hade varit ensamstående och inte haft pojken som sett till att jag har haft pengar när jag behöver det, hur skulle det ha gått då?

*Suck*
Blir så arg när jag tänker på det! Så nu slutar jag med det..

Har sovit ganska dåligt inatt, vaknat varje gång jag rört på mig så till sist tröttnade jag och gick upp 06.30.
Skrämde slag på pappa som var vaken och skulle åka till jobbet.
Nu har mamma precis vaknat så nu ska vi dricka kaffe tillsammans! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0