Äntligen fungerar det!

Har varit en lång dag idag också..
Gick upp klockan åtta och åkte iväg med svärmor till stan kvart i tio.
Först åkte vi för att värdera tavlan som pojkens syster hade hittat, tyvärr var det en kopia så den var inte värd någonting.
Sen åkte vi till Sibylla och åt varsin korv med mos innan vi åkte vidare till Marieberg.
Det vi började med där var att gå till Siba för att försöka hitta en ny strömsladd till vår data eftersom den andra var glapp . Fick tag på en väldigt trevlig kille där som visade sig vara varuhuschef och väldigt kunnig gällande datorer, han sa att just en sån sladd var väldigt svår att få tag på och den skulle kosta 500-1000kr. Det tyckte vi kändes lite dyrt när vi ändå hade tänkt köpa en ny dator om några månader, så det slutade med att vi köpte en ny bärbar dator.
Ett riktigt kap fick vi tag på, bara 5500kr och då fick vi med allt vi behövde som högtalare, virusskydd mm..
Blev mycket nöjd med det köpet!

Sedan gick vi vidare till den nya Coopaffären som låg bredvid, alldeles nybyggt och fint var det.
Älskar att storhandla, rena julafton för mig när jag får köpa mat och fantisera om vad jag ska laga för något! =)
Allt var helt underbart tills vi kom till kassakön...
Den sträckte sig genom heeela affären, jag skojar inte när jag säger att vi stog i kö i över en timme!
Var helt slut i ryggen när vi väl kom därifrån, det blev en extra värktablett idag både för mig och för svärmor.

Kom hem vid fyratiden och packade upp påsarna och började laga mat på en gång;
fläskfilé, ris och sås. Min favoriträtt! =)

Nu har vi precis druckit kaffe och jag har ätit en kanelbulle.
Har suttit med datorn ett tag också, installerat alla nödvändiga saker man måste ha.
Nu återstår bara problemet med alla bilder och sånt på den gamla datorn.

Någon som vet det bästa sättet att få över dem till den nya??

Är egentligen helt lost när det gället teknikprylar, men jag vet nog lite mer än pojken iaf.


Kommentarer
Postat av: madde

jag tror du måste ta över det med ett usb minne eller så. det är lättast.

2007-10-18 @ 20:02:54
URL: http://lelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0