Fotboll, värk och köttgryta

Som på en vanlig söndag är det sjävklart fotboll på den stora TV:n.
Men det har ju varit ganska roliga matcher så det gör mig inget..
IFK Göteborg- Svenska mästare! Härligt att se alla glada människor som firade efteråt..

Har svinont i benen igen och håller på att krypa ur skinnet pga det.
Det är ju så svårt när inte ens de starka tabletterna hjälper!!
Försöker iaf att tänka på annat och hoppas på att det går över tills imorgon (eller iaf lugnar sig lite) då jag ska börja nya jobbet.
Börjar bli lite smånervös nu, har ju inte provat på gruppboenden tidigare.. Men många säger att det liknar demensvården till sättet man arbetar på. Och det vore ju bra om det vore så, för inom demens har jag stor erfarenhet!
Skönt att vi har kollat upp bussar och vart jag ska stiga av, annars hade jag varit jättenervös för det också!

Har varit ännu en soffliggardag, känns som att det varit många sådana på sista tiden men det är ju så härligt att lata sig ibland!
Pojken är givetvis bakfull men inte så farlig som jag trodde att det skulle bli, så han är slö idag han med.
Själv kom jag ju hem ganska sent jag med (runt halv två skulle jag tro) men jag somnade på en gång när jag kom hem. Pojken försökte väcka mig när han kom hem men jag hade gnällt så mycket i sömnen att han lät mig sova vidare.. Haha.. Att väcka mig är inte det bästa man kan försöka sig på, blir så jättegrinig när jag blir väckt.

Barnvakten igår gick bra, precis som jag trodde var det inga problem att ta dem själv.
Väluppfostrade barn som gör som man säger åt dem, till skillnad från barnen i Uppsala jag hade hand om..
Hade lite problem när minstingen skulle lägga sig men det löste sig fort och hon var så trött så hon somnade väldigt snabbt.
Spelade kort ett tag med de andra två och sen såg vi på Deal or no deal innan det var dags för dem att lägga sig också.

Nu håller jag på att laga middag (köttgryta), vi åt Pizza tidigare idag så att vi skulle kunna äta sent, vilket är vår rutin när pojken jobbar natt. Eller.. Nu lät det konstigt!
Vi äter inte Pizza varje dag till lunch, men vi försöker äta lunch vid tolv ett någon gång så vi håller oss till åtta-nio tiden på kvällen.
Annars är jag dålig på att äta så många gånger som man bör om dagen.
Tycker inte om att äta frukost eftersom jag blir illamående då, lunch är jag inte heller så förtjust i..
Så vissa dagar äter jag bara kvällsmat, brukar inte bli hungrig förns vid den tiden..
Men jag förösker hålla på vissa tider iaf, för jag vet att jag behöver äta även fast jag inte är hungrig.
Pojken bråkar med mig om det varje dag, på ett snällt sätt förstås, han vill ju bara att jag ska äta något!

Hoppas alla har kommit ihåg att ställa om klockan inatt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0