Piggare än på länge! =)

Det är ju helt sjukt hur glad och pigg jag är idag!
Och händå började inte dagen på det bästa sättet..

Gick upp halv sju och var utsövd och pigg för en gångs skull, gjorde mig i ordning och bestämde mig för att gå till bussen istället för att ta cykeln (det regnade och jag hatar att cykla när det regnar). Tog 20 minuter att gå till busshållsplatsen och jag var där halv åtta. Bussen skulle gå 07.36 enligt tidtabellen och där stod jag i regnet och blåsten och väntade.. Klockan blev 07.40, 07.45 och 07.50 och ingen buss visade sig.
Nu börjar jag må illa av nervostitet.. Kul att komma försent första dagen på jobbet??
Hade ju inte ens ett telefonnummer så jag kunde ringa och förklara varför jag var sen.
Ringde pojken ca 07.52 och lät det ringa i säkert en minut, men han hade ju jobbar natt och precis kommit in i djupsömnen.. Han hörde knappt att det ringde.
Ringde sedan till svärmor för att höra om hon hade någon bil och kunde skjutsa mig..
Inget svar där heller..
Ringde en gång till till pojken och nu svarade han! =)
Den stackarn fick stiga upp ur sängen igen för att köra mig till jobbet. Min fina pojke!

Kom fram till Östansjö (där jag jobbar) ca 10 minuter över åtta (jag började kl åtta).
Sprang in i huset (där jag trodde det var) och det var ju ingen där, helt tomt!
Då ringde mobilen, det var svärmor (jag hade väckt henne men det tog ett tag innan hon förstod att det var jag som hade ringt) och jag förklarade läget och sa att jag inte visste vilket hus jag skulle till.
Hon visste det som tur var så till slut kom jag rätt.. En kvart försenad.
Självklart förstod de på jobbet varför jag hade kommit försent.
Det visade sig att den bussen jag skulle ta går på skoldagar och nu är det skollov så den bussen går inte.

Gick jättebra på jobbet, hur lugnt som helst där och inget tungt alls för min stackars kropp.
Fick skjuts hem av henne som jag gick "bredvid" och vi gjorde upp om att jag ska åka med henne imorgon och på onsdag också. Hur snällt som helst!
Alla var trevliga där och nu har jag fått massa pass att jobba. =)
Blir en sexdagars jobbvecka nu denna vecka. =)
Är ledig på torsdag så då får jag försöka hinna ikapp med allt härhemma.

Pga att jobbet var så lätt för kroppen har jag inte varit det minsta trött idag.
Annars gör ju värken att jag blir jättetrött och helst vill sova när jag kommer hem.
Men inte idag! =)

Så ni kanske förstår att jag är glad??

Håller på att laga mat nu (magen kurrar och jag är hungrig för engångsskull) det blir Dillkött med potatis och dillsås. Det luktar hur gott som helst i lägenheten nu..

ÅåÅhh, är så glad över min superdag!

Hur har din dag varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0