Kan man duscha?

Hur är det när man bor i lägenhet, får man duscha sent på kvällen?
Har iaf inte hört något om att man inte får det, så då kan ju ingen bli sur om jag hoppar in och tar en snabbdusch nu.

Har jobbat kväll idag, det gick riktigt bra och jag kände mig inte så stressad som jag brukar vara på jobbet.
Det kan ju bero på att en av våra gubbar har flyttat.
Han har en frontallobsdemens och det gör att man förlorar spärrar för vad som är rätt och fel. Det är en hemsk sjukdom! Han var också väldigt rymningsbenägen vilket gjorde det väldigt stressigt för oss personal som fick vakta på han hela tiden, och ibland jaga efter han när han lyckades få upp dörren.
När vi då stoppade han från att rymma blev han alltid väldigt arg och kastade möbler omkring sig och blev våldsam mot alla som stod i närheten. Detta pga demensen.
Han var helt enkelt en fara för sig själv och sin omgivning. (även de andra patienterna).

Men nu har han iaf fått flytta till ett riktigt demensboende där dom ska ha resurser till att ta hand om honom när han blir sån. Så ikväll var första gången jag jobbade sen han flyttat och det var så lugnt och skönt att slippa all den stressen. Men ibland kom jag på mig själv med att titta efter ovan nämnda gubbe för att se efter att han inte rymt. :)

Börjar kl 07.00 imorgon så nu är det väl dags att duscha och sedan måste jag krypa i säng.
Jag kommer gå upp en kvart tidigare imorgon, alltså 05.30 för att hinna lägga in en tvätt i maskinen så vi har tvättdag imorgon. Det var den enda lediga dagen på hela veckan. Usch vad trött jag kommer vara då, en kvart på morgonen är lååång tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0