Sista lediga dagen

Imorgon är det slut på min tredagarsledighet, men jag börjar ju sent så sovmorgon blir det iaf. :)

Idag är det inte mycket planerat.
Vi ska åka till tippen med allt skräp som vi rensade ur min lägenhet i Uppsala, hittills har det legat i en hög i gästrummet, men nu ska det äntligen bort!
Lillebror kommer ju på fredag och då kan det ju inte finnas massa skräp i rummet han ska ha.

Och eftersom det är borta vid återvinningsstationen som jag brukar övningsköra så ska vi göra det idag också.
Jag måste få tummen ur ...... och anmäla mig till körskolan snart. Så jag kan få det där körkortet någon gång.

Måste ringa till vårdcentralen idag också och försöka få en snabb tid hos min doktor.
Fick ju bara ett recept med 20 (!) värktabletter när jag ringde om det för någon vecka sen.
Och 20 tabletter räcker ju knappt i 10 dagar.
Herregud! Av min älskade privatläkare i Uppsala fick jag alltid minst 100 tabletter åt gången.
Så recepten jag fick av han har ju räckt tills nu. (Fick hämta ut på det receptet fyra gånger)
Så jag kan ju förstå att de är lite försiktiga med att skriva ut tabletterna här i Hallsberg då de aldrig behövt göra det åt mig tidigare. Men de har ju fått mina journaler från Uppsala och där lär det ju stå vilka tabletter jag tar, varför och hur mycket.

Suck!
20 tabletter, det känns som ett skämt!

Men men.. En tid hos läkaren löser detta problemet snabbt.

Annars som sagt inget planerat idag, mest vila och försöka få värken från igår att gå över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0