Tisdag-fortfarande sjuk

Jag var jätteglad när jag vaknade imorse för jag kände mig så pigg och tänkte att nu är jag frisk igen, men det varade inte så länge..
Tog tempen och jag har fortfarande feber och nu när jag har varit vaken i några timmar så känner jag mig inte så frisk längre.
Det blir nog soffan idag också, med undantag för besöket i duschen jag tänker göra snart. Varför blir man så klibbig och svettig när man är sjuk? (Dum fråga, jag vet!) Ska det inte vara nog med att man är dålig pga av febern? Måste man känna sig äcklig också?

Kom på att jag fortfarande inte ringt till arbetsförmedlingen och a-kassan för att berätta att jag fått jobb nu så jag tänker inte gå på deras dumma träffar och möten längre. haha!
Är fortfarande skitförbannad på a-kassan för jag har inte fått några pengar därifrån ännu. Det utreds fortfarande..
Hur lång tid får det ta egentligen? Jag anmälde mig som arbetslös i början av september, det är för över fyra månader sen.
Här har man arbetat i flera år och betalat in avgiften till dem varje månad, och så får man inte ens hjälp av dem när det behövs. Och allt detta bara för att jag jobbade deltid, hade jag slutat ta arbetspass och skrivit in mig som helt arbetslös så hade jag antagligen fått hjälp mycket snabbare.
Men herregud, jag jobbade ca en dag i veckan när jag skrev in mig och det klarar man sig inte på.
Som deltidsarbetslös så var jag tvungen att skicka in arbetsgivarintyg varje månad och även fast jag gjorde det så fick jag inget svar, beslutet sköts upp med en månad hela tiden.
Så nu har jag iaf slutat att skicka in intyg, de får ta beslutet på de uppgifter som de redan har, jag tycker att det ska vara nog!

Oj, nu blev det ett argt inlägg, men jag var tvungen att ventilera ilskan som jag känner över det här!
Tur att jag har min älskade pojke som tjänar tillräckligt med pengar för oss båda!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0