Helgen då..

I fredags gjorde vi inget speciellt, pojken städade lite här hemma och jag lovade att städa toaletterna (inte gjort ännu) så jag får väl göra det idag.
Jag var helt slut efter den långa dagen i torsdag och behövde en dag att samla krafter på.

I lördags gick vi upp ganska så tidigt för att vara med på första gårdsstädardagen här i området.
Jättekul att träffa och hälsa på massa grannar. :)
Pojken fick jobba hårt och gräva dräneringsdike i flera timmar och usch vas smutsig man blir av det!
Själv så gick jag mest runt med magen i vädret och pratade med folk, plockade lite kvistar här och där och körde en skottkärra något varv.
Det fanns liksom inte så mycket för mig att göra, magen var i vägen.
Men det var ingen som tog illa upp av det.

Smet faktiskt över till jobbet en snabbis och pratade lite med personalen där, saknar dem ju när jag inte jobbar.
Och eftersom jag bor granne med jobbet är det så lätt att bara traska över och ta en fika. :)
Det blir en väldigt stor omställning när man är "mammaledig", jag är ju van vid att träffa arbetskompisarna flera gånger i veckan, så jag saknar både dem och arbetet.

Sedan iaf, när gårdsarbetet var klart så vilade jag och pojken några timmar innan jag åkte iväg till svärföräldrarna dit jag var bjuden på middag.
Pojken stannade hemma och drack öl och tittade på fotboll (social?) med en kompis eftersom att de skulle iväg på 25års middag inne i Örebro lite senare på kvällen.
När jag hade ätit och fikat klart så fick jag åka hem och hämta pojkarna för att skjutsa in dem till stan, skitkul att köra!

Sedan åkte jag tillbaka till svärföräldrarna och umgicks med dem och pojkens syster, hennes man och deras barn i några timmar.
Strax efter kl 21 så åkte jag hem och tittade lite på TV innan jag gick och lade mig skapligt tidigt.
Någon gång efter kl.03 så ringde pojken och frågade om jag kunde hämta honom på stationen  här i Hallsberg.
Det regnade och var jättekallt så den stackarn frös.
Så då var det bara att gå upp igen och åka och hämta min älskling.

Sedan var det helt omöjligt för mig att somna om, jag låg vaken till ca 05.30, sedan slumrade jag till i några timmar.

Så igår jag helt slut av trötthet, var bara iväg och handlade lite och fixade mat sedan spenderade vi dagen i soffan.
En riktig myssöndag!
Jag somnade framför fotbollen på kvällen och pojken väckte mig när det var dags att gå upp till sängen och lägga sig.

Nu ska jag gå och hämta morgonens andra kopp med kaffe, och sedan ska jag läsa klart tidningen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0